Content voor de Moral Markets website (2017-2019)

Ik ben als content manager / webredacteur verantwoordelijk voor de Moral Markets website, die ik ook zelf ontwikkeld en gebouwd heb. De website is verbonden aan een onderzoeksproject, maar ambieert een breed platform over het onderwerp te bieden.

Voor een groot gedeelte wordt de site gevuld met ‘curated content’, verwijzingen naar artikelen en blog posts die op andere websites verschenen zijn. Daarnaast ontwikkel en publiceer ik ook originele ‘content.’ Zo heb ik bijvoorbeeld de volgende blog post series bedacht en uitgevoerd:

  • ‘Het Goede Leven & De Vrije Markt’ (2019). “Wat is het goede leven en brengt de vrije markt, als een kerndomein van de moderne samenleving, ons daar dichterbij of voert ze ons er juist vandaan? En, als de huidige vrije markt en het goede leven niet altijd samen opgaan, hoe kunnen we dan inzichten ontwikkelen die hen wel meer op één lijn brengen?” Dat zijn de centrale vragen in een boek van Ad Verbruddge, Govert Buijs en Jelle van Baardewijk, getiteld “Het Goede Leven & De Vrije Markt(2018). Een serie van blog posts rondom dit boek, met per hoofdstuk relevante filmpjes en links.
  • ‘Good Markets’ book interviews (onregelmatig nieuwe afleveringen). Which books – classics or recently published – should you read if you want to acquire a deep understanding of markets and morality? In this series of interviews researchers from the project ‘What Good Markets are Good for’ make their personal recommendation.
  • Online courses to sharpen your thoughts on markets & morality (2017). The morality of markets is a complex topic. Do you feel like you have enough knowledge to make a sensible contribution to the debate? If not, this series of blog posts introduces some ‘Massive Open Online Courses’ (MOOCs) that you can take from anywhere in the world.